Prezentacje 2019Drodzy Studenci, drogie Studentki, Dziekuję, że wpisywaliście jedynie te osoby, które maja wymaganą liczbę obecności. To podejście z szacunkiem do zaliczenia, które doceniam. Wzajemnie - szanuję Wasze propozycje opracowania tematów. Wszystie zgłoszone tematy przez Was były ciekawe, więc wszystkie zostały wpisane na listę prezentacji. Pamietajcie że praca w licznych zespołach zobowiązuje - te prezentacje powinny być bombą intelektualnych kalorii. Będę brać pod uwagę liczność grupy przy ocenie i sposób wykorzystania czasu. Pamiętajcie by zainstalować wszystkie pliki w sali przed zajęcami. M.
Listy są zamknięte (z wyjątkiem chaosu w ośrodku kultury - (2) z 11 czerwca); tematy przyjete (nie można zmienić)
M = Metoda T = Treść F = Forma 80-100: bardzo dobry; 90 i więcej - celujący (5+) 76-79: dobry plus (4+) 66-75: dobry good (4) 61-65: dostateczny plus (3+) 51-60: dostateczny (3)
21 maja1. Studium przypadku struktury organizacyjnej na przykłądzie dworu królewskiego w "Faraonie" Bolesława Prusa (20 min)Silne strony: wiele metod badawczych (metody heurystyczne, mini-ankieta, badania historyczne, krytyczna analiza tekstu kultury), triangulacja widoczna i poprawnie przeprowadzona; interesujące ujęcie; bardzo udana próba połączena kilku tematów (struktura społczna i przywództwo); wyraźne wykorzystanie i odniesienie się do wielu teorii; poprawne powoływanie sie na źródła; atrakcyjny przekaz z zachowaniem zasad warsztatu naukowego; sala zainteresowana, słucha z wyraźnym zaciekawieniem; bardzo dobre uwzględnienie kontekstu; doskonałe wykorzystanie czasu; oczytanie; uważna praca z tekstem Słabe strony: badanie ilościowe - Panie nie podały sposobu doboru próby; gdy próba mniejsza niż 100 błędem jest stosowanie procentów; być może wywiad lepiej spełniłby cel tego fragmentu badań. M: 90 T: 95 F: 93 Razem: 93, celujący Polecam rozwinięcie tego mini-studium, może praca magisterska, może tekst do publikacji? Chętnie doradzę!
28 maja(po 15 min) 1. Studium przypadku na podstawie powieści "Folwark zwierzęcy" George'a Orwella.Silne strony: ciekawy problem badawczy; fascynujące porównanie; sala słucha; płynna prezentacja; bardzo dobry pomysł; bardzo dobra analiza książki (nawiązanie do filmu); konkluzja ryzykowna (charyzmatyczne przywództwo jako potencjalnie szkodliwe) ale osadzona w argumentacji; bardzo dobra problematyzacja Słabe strony: niedodefiniowanie pojęć i idei organizacyjnych (turkusowa organizacja i samo-organizacja, jak się mają do siebie, czym są, jakie są ich granice); brak ważnego elementu w prezentacji idei demokracji i partycypacji organizacyjnej jaką jest demokratyczna/ rozproszona własność - może właśnie dlatego równość "turkusu” jest iluzoryczna - bo faktycznie jest iluzoryczna już a wejściu?) M: 75 T: 79 F: 84 Razem: 79,3 = bardzo dobry minus
2. UJOT-FM, czyli wpływ przestrzeni na kulturęSilne strony: nadzwyczanie dobra prezentacja; sala słucha z uwagą; bardzo dobra problematyzacja; bardzo dobra znajomość i wykorzystanie wiedzy w temacie; interesujące badania; radio w radio - mistrzostwo formy; bardzo żywy przekaz; bardzo dobra samoświadomość i refleksyjność (reflexivity); pokazane jak wykorzystano metody badawcze; bardzo dobre zgranie prezentujących Słabe strony: temat nieco zbyt szeroko sformułowany (wpływ przestrzeni na kulturę organizacji - raczej: związek przestrzeni z kulturową konstrukcją poczucia przynależności) M: 88 T: 95 F: 100 Razem: 94 = celujący
3. Zarządzanie przestrzenią organizacji na podstawie teatrów...Silne strony: poważne badania; triangulacja; porównanie; bardzo dużo materiału (wręcz nadmiar); bardzo dobrze wykorzystana wiedza w temacie; widoczne przemyślenie tematu i własne podejście doń; bardzo dobra ilustracja teorii; widoczne zrozumienie; zróbcie z tego pracę magisterską! Słabe strony: słaba organizacja czasu; refleksyjność mogłaby by większa (np. "przestrzeń wpływa na widza”- chyba na badacza-widza? Skąd wiadomo jak wpływa na innego widza?); słaba organizacja materiału (uporządkowanie według teatrów nie wnosi wartości poznawczych - to nie jest ciekawy porządek do kontrastowania i budowania wniosków); słabości raczej z nadmiaru dobra nie zaś niedostatku M: 95 T: 90 F: 78 Razem: 88, bardzo dobry
4 czerwca(po 20 min) 1. Analiza organizacji Dunder Miffin z serialu "The Office"Silne strony: Bardzo atrakcyjny pomysł na film wykorzystujący fragmenty serialu; nawiązanie do stylów zarządzania; bardzo interesujący montaż; sala zainteresowana; bardzo dobrze wykorzystana wiedza o modelu Scheina; próba wnioskowania Słabe strony: Związek z wykładem nie zawsze jasny (czemu Laloux?); niewykorzystana możliwość głebszego podejścia do temat: kontrast między brytyjską - bardziej sarkastyczną, pokazująca dysfunkcje zarządzania - a amerykańską - cieplejszą i bardziej pozytywną - wersją serialu mógłby wyeksponować bardzo interesujący aspekt zarządzania kulturą organizacji/ relacjami międzyludzkimi; nie zawsze jasne na ile serio to studium przypadku, wszak serial jest komedią, w obu wersjach - prezentacja nie podjęła tego wątku; niewykorzystany potencjał konfrontacji przesłnia serialu z polską publicznością; gdy tak duża iloś respondentów to procenty M: 76 T: 78 F: 92 Razem: 82, bardzo dobry 2. Problemy w zarządzaniu i przywództwie klubem piłkarskim "Wisła Kraków"Silne strony: Dobra organizacja czasu, dobre przygotowanie prezentacji; bardzo narracyjna prezentacja - tu jest cała trzymająca w napięciu opowieść, są wątki, są udramatyzowane postaci; wnioski; interpretacja; próba dystansu przez wyobraźnię socjologiczną (Autorzy i Autorki z innych miast); imponująca wiedza o przypadku; wykorzystana wiedza z zajęć; metody narracyjne Słabe strony: wiedza z zajęć mogłaby być pokazana bardziej bezpośrednio/ wpleciona w narrację; zbyt dalekie wnioski z jednego przypadku (nie należy wnioskować w trybie ogólnym na podstawie studium przpadku; "nieważne czym się zarządza..." - Błaszczykowski co najwyżej o sobie samym, nie o kierowaniu klubem sportowym); klasyczne funkcje Fayola były 4 nie 5 (piąta dodana później, przez innych autoró i nie zawsze taka sama); M: 82 T: 88 F: 88 Razem: 86, bardzo dobry
3. "Oblodzony Kraków"! marketing najszybciej rozwijającej się lodziarni w KrakowieSilne strony: dobra prezentacja firmy; doskonalne dobrany case / przypadek do tematu; bardzo dobre powiązanie wiedzy z zajęć z ilustracja empiryczną; badania empiryczne (wywiad); bardzo łąna, dynamiczna i charyzmatyczna prezentacja; widoczna sympatia do prezentowanego tematu; dobra organizacja czasu Słabe strony: brak problematyzacji; brak krytycznego dystansu lub dystansu poprzez wyobraźnię socjologiczną M: 82 T: 88 F: 88 Razem: 86, bardzo dobry 4. Obraz menedżerek w polskich organizacjach - film, reportaż...Silne strony: Bardzo dobry montaż; istotny problem badawczy; wywiady dobrze przeprowadzone; dobre skontrastowanie różnych postaw; film daje do myślenia; poruszone różne aspekty - od teorii do praktyki; ciekawy dobór rozmówców i rozmówczyń; dociekanie Słabe strony: związek z wykładem niejasny i niezbyt wyraźnie pookazany (style kierowania? kultura?); jaka wiedza Autorek?; brak interpretacji; brak wniosków explicite ani wyrażonych poetycko/ literacko M: 82 T: 78 F: 94 Razem: 85, bardzo dobry
11 czerwca(po 15 min) 1. Zmiana przywództwa - przypadek sędziów piłkarskichSilne strony: Dobry design badań (etapy - pytania badawcze); interesujące kontrastowanie (definicje klasyczne - definicje wykonawcze znajomych - definicje aktualne - definicje wykonawcze z terenu); ciekawe ujęcie tematu; ładna, płynna prezentacja; dobre i mocne połczenie empirii z teorią; [przemyślana interpretacja; ciekawa propozycja własna Słabe strony: Pominięte bardziej demokratyczne spojrzenia na władzę; kontekstualizacja mogłaby być szersza/ głębsza (np. czym jest sport i po co? dla kogo? jak w związku z tym kierować nim?) M: 82 T: 86 F: 82 Razem: 83, bardzo dobry
2. Burzliwe porządki - czyli o chaosie w ośrodku kulturySilne strony: Dobry dobór metod; bardzo ciekawe ujęcie tematu (przestrzeń-kultura); ładna, płynna prezentacja; bardzo dpbre poradzenie sobie z problemem technicznym podczas prezentacji; łąne obrazy; bardzo ciekawy problem: co się dzieje gdy przestrzeń jest aktorem?; dobra analiza i wykorzystanie pojęć Słabe strony: Deisgn badań (proces - etapy) mógłby być lepiej dopracowany - dużo metod momentami sprawia wrażenie braku spójności; różne wątki nie zawsze sie spotykają (pewnie więcej czasu do pracy nad tym studium mogłby bardzo je wzmocnić); czasami brak zrozumienia teorii (np. teatr nie może być "metaforą rdzenną kultury" - to Wy możcie użyć metafory rdzennej kultury by go opisać; metafora rdzenna, czyli epistemologiczna to narzędzie opisu i zrozumienia) M: 82 T: 87 F: 83 Razem: 84, bardzo dobry
3. "Z pamiętnika gastronomii"...Silne strony: Znakomity kontrast między materiałem pochodzących z badań bardziej immersyjnych (autoetnografia) a pochodzącym z badań bardziej punktowych (krótka obserwacja i wywiad); doskonała dramatyczna prezentacja autoetnografii; intersujący i dobrze przemyślany temat i problem badawczy (kiedy i dlaczego praca w restauracji staje się niebezpiecznie dla wykonującego ją wyalienowana?); dobra interpretacja; perspektywa różnych ról w jednej organizacji; wzorowa triangulacja; perspektywy emic i etic pokazane koncertowo! Słabe strony: Związek z kursem nie zawsze jasny; prezentacja nierówna - jakby jej elementy nie były zgrane i zaplanowane wcześniej M: 89 T: 75 F: 90 Razem: 85, bardzo dobry
|